Tips and tricks van Gerard - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Laura Nientker - WaarBenJij.nu Tips and tricks van Gerard - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Laura Nientker - WaarBenJij.nu

Tips and tricks van Gerard

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Januari 2013 | Chili, Santiago de Chile

Hola!

Gister was een geestelijk vermoeiende dag voor mij. Niet alleen omdat ik weinig heb geslapen, maar ook omdat ik overladen ben met alle verhalen van Gerard! Hij probeert me zo veel mogelijk mee te geven over de cultuur van Chili, wat je wel en niet moet doen en waar ik me op voor moet bereiden. Dit bedoelt hij allemaal heel goed uiteraard, maar af en toe maakt het me wel onzeker, alsof ik niet genoeg ben voorbereid op Chili...
In huis wordt bijna geen Nederlands gesproken, al verlangt Gerard dit wel van zijn kinderen. Voor alsnog wordt er praktisch gezien alleen door Gerard Nederlands gesproken en als de kies iets tegen mij zeggen is dat meestal in het Engels. Behalve dan Matthias, hij is de jongste van het stel en ook de bijdehandste! Gisterochtend kwam hij dan ook heel nieuwsgierig een kijkje nemen in mijn kamer om te zien wie die special guest uit Nederland dan wel moest zijn! Vervolgens begon hij er op los te brabbelen en heb ik geprobeerd een praatje met hem te maken in mijn beste Spaans.
Overdag wordt er veel geknutseld aan bootjes, speelgoed auto's en helikopters. En tussendoor verteld Gerard me zo ongeveer alles wat hij belangrijk vindt voor mij om te weten. Ik heb nog een klein stukje gefietst door de buurt samen met Pieter. Het valt me voornamelijk op hoe groen het hier is, maar nou bevind ik me ook wel in de rijke buurt van Santiago. Gerard heeft nog een autoritje met mij gemaakt door de delen van Santiago waar ik me zal gaan bevinden de komende tijd. Hier zal je op een gegeven moment wel verandering van rijk naar arm, maar ik moet zeggen dat ik wel is grotere contrasten heb gezien.
Ook heb ik Jenny ontmoet, de vrouw van Gerard. Zij spreekt geen woord Nederlands of Engels, dus communiceren is lastig. Vandaag ga ik naar mijn gastgezin, ik hoop dat ik het daar erg naar me zin zal hebben en dat alles voorspoedig verloopt :)
Ik weet nog niet of ik bijnaam thuis ook internet zal hebben, dus dat is even afwachten. Wel is er op de talenschool wifi, waar ik gebruik van mag maken, dus dat ga ik morgen allemaal beleven.

Veel liefs,

Laura

  • 13 Januari 2013 - 20:47

    Frans En Marianne:

    Hallo Laura,

    Leuk om je verhaal weer te lezen. Op deze wijze worden we fijn van alles op de hoogte gehouden.
    Groetjes en kussen van je 'schoonmoeder en schoonvader' xx

  • 14 Januari 2013 - 10:47

    Ria REinarz:

    Lieve Laura, verrast zag ik weer een berichtje, mama ook gesproken, of mijn berichtjes bij kou komen weet ik niet. Het gezin gaat wel wat veranderen, maar Gerard heeft zijn best gedaan, kus oma

  • 14 Januari 2013 - 11:38

    Ellen Reinarz:

    Lieve laura,
    Wat leuk om je zo te volgen hoe het allemaal met je gaat.
    Fijn dat je eerste opvang bij Gerard was.
    Vandaag spannende dag, naar je gastgezin?
    toi toi toi
    Hier is het inmiddels winter -5 gr brrrrrr
    Morgen verwachten ze sneeuw.
    xx tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 14064

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 30 Mei 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: