Een weekend vol wijzigingen - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Laura Nientker - WaarBenJij.nu Een weekend vol wijzigingen - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Laura Nientker - WaarBenJij.nu

Een weekend vol wijzigingen

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Februari 2013 | Chili, Santiago de Chile

Lieve iedereen,

Wederom waren de plannen iets gewijzigd afgelopen weekend. Na mijn geannuleerde trip naar Viña del mar, had ik in eerste instantie besloten om op zaterdag een leuk uitstapje in de buurt te maken. Maar op eens nodigde Diana, mijn gastvrouw, me uit om met haar mee te gaan naar Cajón del maipo. En zo werd mijn plan dus gewijzigd en vertrok ik samen met mijn gastgezin en een vriendin van Diana richting Cajón del maipo. Na een warme autorit kwamen we aan bij een leuk restaurantje, waar we heerlijk gegeten hebben. Direct daarna zijn we lekker af gaan koelen in het zwembad, wat bij dit restaurantje hoorde. Hier hebben we de rest van de middag heerlijk gerelaxt. Het was ook een bloedheet weekend, dus dit was natuurlijk het perfecte uitstapje! De omgeving was ook weer prachtig. Vanaf het zwembad kon ik, tussen de bomen door kijkend, de bergen zien liggen. En dat is vanuit Santiago lang niet altijd het geval, aangezien het zicht op de bergen meestal belemmerd wordt door smog.

Zondag dag ben ik samen met Saskia, Nederlandse van school, naar San cerro Cristóbal geweest. Dit is een mooi uitzichtpunt over heel Santiago. Om er te komen, zijn we met een gratis busje de berg omhoog gereden. En vervolgens nog een klein stukje omhoog gelopen richting een groot Maria beeld, wat ik vanaf mijn straat kan zien staan. Ik woon overigens ook onder aan deze berg. Onderaan het Maria beeld heb je het mooiste uitzicht over de hele stad. Het is moeilijk vast te leggen op een foto, maar ik besefte me toen pas echt goed hoe gigantisch groot Santiago is! Je kon het einde van de stad niet eens zien en we stonden toch echt behoorlijk hoog. Ik moet zeggen dat we wel een betere dag uit hadden kunnen kiezen voor dit uitstapje. Het was namelijk maar liefst 34 graden en we stonden dan ook lekker weg te smeulen bovenop die berg! Maar goed, het uitzicht had niet veel beter gekund. Ook bevind zich op deze berg trouwens een openlucht kerk. Is best grappig om te zien. Onderaan het Maria beeld staan gewoon banken en een altaar. Over staan ook bordjes met 'silencio' terwijl je in eerste instantie helemaal niet doorhebt dat je door een 'kerk' loopt natuurlijk. Hier heb ik trouwens ook mijn eerste typische Chileense icetea gedronken. Dit is heel zoet en onderin je beker drijven stukken perzik en granen die je op kan eten. T is gewoon een soort snack en drankje in een.
Na deze oververhittende trip zijn Saskia en ik nog een ijsje gaan eten bij mij in de buurt. Ook heb ik een man ontmoet die voor een toeristenbureau werkt. Hij bood mij een gratis excursie aan naar Viña del mar (waar ik met de Duitsers heen zou gaan). Aangezien hij werknemer is, kan hij die trip gratis maken met een vriend of vriendin, terwijl het normaal gesproken €55 kost. Ik twijfel alleen een beetje of ik zoiets wel moet vertrouwen, dus ik kijk het nog even aan. Ik heb van Gerard ook weer een aanbod gekregen om samen met hem naar zijn vakantiehuis aan het strand te gaan, dus keuze genoeg!

Vandaag was een iets andere schooldag dan normaal. Ik mocht namelijk een test maken om te kijken of ik een klasje omhoog mocht. Hiervoor moest ik 70 punten halen en ik had er 69. Nu vonden ze dit wel een lullig verschil en gaven ze mij de keuze of ik nu al een klas omhoog wil, of liever nog een weekje wacht. Ik heb gekozen om nog even te wachten, aangezien mijn spreekvaardigheid nog steeds beter kan en daar in het volgende klasje minder aandacht aan wordt besteed. Ook gaan we deze week een onderwerp behandelen wat ik nog niet heb gehad (en ik merkte dat dat onderwerp ook vaak in mijn test zat). Al met al leek het mij beter om even rustig aan te doen, want ik vind t al moeilijk genoeg!
Mijn keelpijn is helaas verergerd en ik ben nu echt snotverkouden. Denk dat het komt door de wisseling van warm naar koud. De nanny gaf me vanochtend het advies om een bepaald medicijn te gaan halen bij de apotheek, dus na school ben ik dan meteen gaan doen. Nu maar hopen dat het werkt... Want ik voel me onderhand echt beroerd.
Bij thuiskomst kreeg ik goed bericht van mama; ze is een reis aan het boeken naar Peru en hopelijk kunnen we een stukje samen reizen! Ook heb ik nog even geskyped met oma, dus het familiecontact was opperbest vandaag.
We hebben net nog taart gegeten, want de nanny is vandaag jarig! Ze is nu 43 jaartjes jong, tot mijn verbazing. Als ze me had verteld dat ze 60 was geworden had ik het ook geloofd. Dan ziet mijn moedertje er nog behoorlijk fit uit vergeleken met de nanny! (Nou mam, die kan je in je zak steken!)

Ik ga mijn bedje opzoeken, hopelijk gaat t morgen iets beter met de verkoudheid.

Veel liefs!


  • 05 Februari 2013 - 07:11

    Marise:

    Lieve Laupie,

    Wat een leuk verhaal weer! Je houd ons trouw op de hoogte ;) Klinkt allemaal erg goed wat je allemaal doet en vooral die temperaturen zijn erg goed om ons nog op te beuren, dat het toch ergens op de wereld wel warm is haha! Hier voorspellen ze alweer sneeuw voor volgende week...Bah! Klinkt 34 graden toch beter.. Hoelang blijf je nu nog je lessen doen? En daarna gelijk rondtrekken? Heel veel succes nog en doe alle leuke dingen waar jij je goed en veilig voelt!

    Dikke kusss! X

  • 05 Februari 2013 - 13:20

    Ellen Reinarz:

    Hallo Laura,
    beterschap!!
    xxEllen


  • 05 Februari 2013 - 14:47

    Ria REinarz:

    Dag ziek kind, dat hoorde ik gisteren met onze skype, dat je verkouden was, dit bericht was toen al geschreven maar bij mij nog niet aangekomen, het tijds verschil?. Wordt gauw weer beter geen tijd om ziek te zijn. Ik vond de skype erg leuk en heb zo ook de omgeving gezien waar je woont.
    Vandaag was de hulp in huis, zij heeft in 2006 ook een soort reis gemaakt ze kwam niet uitgepraat, er moest ook nog wat gedaan worden. Van dat grote Maria beeld had ik in de gids gelezen, ja de Chilenen zijn nog vrome mensen denk ik. Morgen ga ik naar Amsterdam een tentoonstelling over de oorsponkelijke bevolking van Noord-Amerika de Indianen dus, geen zuid Amerika dat waren natuurlijk ook Indianen. IK heb een gids van de Bib en haal daar veel wijsheid uit.
    De koek is weer op, pas op dat je geen echte griep krijgt dat brengt je een ein terug. Veel lieve groeten OMA

  • 05 Februari 2013 - 19:33

    Frans En Marianne:

    Hallo Lieve Laura,

    Net even op google naar het Maria beeld gekeken. Indrukwekkend. Het zal inderdaad flink warm geweest zijn daar boven op de berg met zo'n hoge temperatuur.
    Hopen dat je snel weer een beetje op zal knappen. BETERSCHAP lieve Laura. Wees voorzichtig en geniet ervan daar.

    dikke knuffel
    Frans en Marianne

  • 09 Februari 2013 - 12:02

    Ria Reinarz:

    Lieve Laura, ik vroeg me af hoe het met de verkoudheid uitgepakt heeft, echt verkouden geworden?.
    De dagen gaan zo snel voorbij, alweer is het weekend, in het laatste bericht ging je naar de Mariaberg,
    Van hier valt wei nig te melden, vandaag wordt hier een nieuw schakelbord van electra geplaatst, dat valt allemaal wat tegen afwachten hoe het nu klaar komt. Nederland viert carnaval met veel zon erbij,
    Als het karwij hier klaar is schrijf ik weer wat, nu moet ik even meedenken, vanmorgen was alle stroom er af nu even niet straks weerwel.Veel lieve groetjes Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 685
Totaal aantal bezoekers 14046

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 30 Mei 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: